Wij proberen ons werk zo goed mogelijk te doen. Maar soms kan er iets misgaan. Bent u niet tevreden over ons? Laat het ons dan weten. Samen komen we eruit.

Hoe kunt u uw klacht bij ons inleveren?

  1. per brief
  2. per e-mail
  3. persoonlijk

Per brief

Zet in uw brief in ieder geval:

  • uw naam, adres en telefoonnummer
  • de datum
  • waarover u klaagt
  • wanneer het gebeurde

Vergeet niet uw handtekening onder de brief te zetten. Anders kunnen we uw klacht niet behandelen.

Stuur uw brief naar:

Waterschap Zuiderzeeland
Postbus 229
8200 AE Lelystad

Per e-mail

Zet in uw e-mail in ieder geval:

  • uw naam, adres en telefoonnummer
  • de datum
  • waarover u klaagt
  • wanneer het gebeurde

Vergeet niet uw naam onder de e-mail te zetten. Anders kunnen we uw klacht niet behandelen.

Stuur uw e-mail naar klacht-post@zuiderzeeland.nl

Persoonlijk (op afspraak)

U kunt ook langskomen op ons Waterschapshuis: Lindelaan 20 in Lelystad. Bereid uw klacht dan goed voor. Hoe beter uw verhaal, hoe sneller wij uw klacht kunnen behandelen.

Wat doen wij met uw klacht?

Onze medewerkers krijgen de kans hun fouten goed te maken met u. Als het lukt binnen enkele dagen.

Als dat niet lukt dan krijgt u in ieder geval van ons bericht dat wij uw klacht hebben ontvangen en in behandeling nemen. In het bericht staat ook hoe lang het duurt voordat u van ons hoort. Normaal gesproken is dat niet langer dan 6 weken.

Redenen waarom wij uw klacht niet kunnen behandelen

  • uw brief/e-mail is niet ondertekend of er ontbreekt informatie
  • voor geldt een andere gang van zaken. Bijvoorbeeld bezwaar maken. Als dat zo is, hoort u dat van ons
  • u kunt naar de rechter stappen. Of de rechter heeft al een uitspraak gedaan over uw zaak (of gaat dit doen)
  • u klaagt anoniem

Bent u het oneens met hoe wij met uw klacht omgaan?

Wend u dan tot de Nationale Ombudsman(externe link). Die kan helpen wanneer wij er samen niet uitkomen.

Vragen of opmerkingen?

Neem contact op.

Heeft u gevonden wat u zocht?